RSS

temperatura spalania benzyny w silniku

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind


Temat: [A6 C5 ] Prośba o pomoc
Nie masz pojęcia o mechanice pojazdowej więc krótko Ci to streszczę
weź sobie np 2 A6 c5 z 1999 każda w benzynie o poj np2.4 , obydwie te audice mają 200 000 km zrobione z tym ze jedna przejechała 200 tys na benzynie a druga ponad 100 tys na gazie

rozkręć sobie obydwa silniki i zobacz jak wyglądają tłoki oraz komory i rozkręć skrzynię.
samochód który nie miał gazu czyli pierwsza A6 będzie wyglądała jak ta z gazem dopiero po 350 tys km a może nawet jak więcej będzie miała. Silniki spalają mieszankę benzyna + powietrze a gdy dołożysz gaz to palą benzynę + powietrze + gaz co daje zarąbistą mieszankę , co wiąże się z wyższą temperaturą pracy silnika , silnik z taką mieszanką dostaje lepsze doładowanie i elementu układu napędowego się grzeją i szybciej się zużywają.


Ale wy jesteście Polakami czyli nie interesuje was to a gdy już zaczyna być masakryczni źle z samochodem to go sprzedajecie w 98% kupujący o tym nie wie że auto to już praktycznie złom ale wy mu je sprzedajecie i kupujecie nowe auto i znowu bawicie się w gaz i tak w kółko


jak masz gaz to wyłącz sobie gaz w okresie letnim na tydzień i tydzień jeździj bez gazu a potem tydzień z gazem , jak pojeździsz bez gazu to odczujesz jak motor muli i zbiera się jakby nie mógł





Zakończmy temat bo i tak nie zrozumiecie tego
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=16704



Temat: Kosmiczne spalanie, nierówne obroty-falujące, wysokie obroty
Miałem podobne objawy. Falujące obroty na benzynie, na gazie było ok, ale za wysokie obroty w okolicy 1100-1200 i większe spalanie. Dodam, że w jednym zakładzie gazowniczym we Wrocku, powiedzieli że padnięta sonda lambda - po pobieżnej kontroli podłączenia do komputera - na sondzie niby nie było napięcia. Wyliczyli mi ładne 350zł za wymianę sondy.

Pojechałem do diagnosty, ten podłączył do kompa, i faktycznie, wyglądało to jak padnięta sonda. Z tym że pod dodaniu gazu napięcie na sondzie rosło i spadało do prawie zera. Koleś stwierdził, że sonda jest ok. Przyczyna tego była inna. Przepustnica była źle ustawiona: za dużo powietrza dostawał silnik, stąd falujące obroty. Po chwili regulacji dwoma kluczami imbusowymi wszystko wróciło do normy. Mam 650 obr/min, tak jak fabryka dała. Zarówno na benzynie i na gazie. Auto zachowuje się jak powinno od tej pory:) Zapłaciłem tylko za regulację: 40zł:).

Zanim zaczniesz coś wymieniać zacznij od dobrej diagnostyki.

Sprawę termostatu też przerabiałem. Wysokie obroty przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Tutaj tylko wystarczy obserwować temperaturę: wskazówka ma być na połowie skali, a jak jest inaczej to jest źle.

Pozdrawiam:)
Źródło: forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=19520


Temat: Tipek 1.4 IE
Witaj Arkady1s

A ile u Ciebie wynosi to spalanie w normie - rozumiem głównie po mieście? Bo u mnie nijak nie chce zejść poniżej 10l/100 - jeżdżę na benzynie - gazu nie mam.

A druga kwestia - jeśli byś znalazł stosowną chwilę i miał możliwości, to pomierz to napięcie, o którym pisałem w swoim poprzednim poście, w tej przepustnicy, którą masz zdjętą (albo by trzeba odkręcić krokowca, albo go wysterować tak, żeby się cofnął do oporu).

Ja też przechodziłem uszkodzony czujnik temperatury silnika (nie chciał mi zapalać na ciepło).

Pozdrawiam
kajuja



Przyjemnie wygląda to niebieskie oświetlenie.
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=10860


Temat: bogata mieszanka

Jak ustawić skład mieszanki w silniku 1.8 835c2.000.Chodzi o to że auto "pobiera z baku" około 16 litrow Pb.Ale wszystkiego chyba nie spala bo strasznie śmierdzi z wydechu benzyną i lekko strzela z wydechu.


Na początek do sprawdzenia:
- sonda lambda
- czujnik położenia przepustnicy
- Map
- czujnik temperatury silnika od ecu benzyny - niebieski dwupinowy..
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=10251


Temat: Silnik krokowy

Co do twojego problemu to mam pytankoczy trzyma caly czas duze obroty ? Typu 1000 - 1500 obr/min i czy masz furke na gazie czy na lpg ?
Auto mam na benzyne. Na wyzszych obrotach pracuje juz rowno. Wczoraj wymienialam paski klinowy i jeszcze ten obok niego oraz swiece bo mi sie jedna caly czas spala, ale to podobno moja wina, bo jak go odpalam to dodaje mu gazu, a to wtrysk jest wiec niewolno. A gazu mu dodaje dlatego, ze jak jest zimny to ciezko go utrzymac bez gazu na niskich obrotach. Mechanik mi powiedzial ze to moze byc wina tego silnika albo czujnikow pomiaru temperatury albo kabla.
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=4089


Temat: coż myślicie o tych gazownikach??
Jak wuciągniesz ten przewód i dioda rezerwy gaśnie,to uszkodzony jest czujnik poziomu.Czasami zdarzy się,że nawet nowa część jest zepsuta.
Co do spalania - a jakie jest spalanie benzyny?Bo spalanie gazu jest wprost proporcjonalnie normatywne do spalania gazu,czyli gazu silnik spala do koło 2 litrów więcej niż benzyny.
Jak spalanie benzyny jest w normie,a spalanie gazu różni się o ponad 2 litry,to wina może być np. po stronie czujnika temperatury silnika(do gazu czasami zakłada się osobny czujnik).Jak to będzie ok,to nie pozostaje nic innego jak coś na zasilaniu - np. źle wyregulowana dawka gazu przez komputer,parownik.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=4030


Temat: TURBO
o turbinę trzeba dbać, to podstawa.
Nie sprecyzowałeś czy chodzi Ci o turbinę w dieslu czy benzynie.
Więc można sprecyzować. W dieslu to konieczność. Poza wzrostem mocy i - dużo ważniejszego - momentu obrotowego, pomaga tym silnikom spełniać coraz ostrzejsze normy spalania. Bez turbo te silniki obecnie nie miałby prawa bytu.
W benzynie służą tylko podniesieniu mocy i momentu w silnikach.

Zalety oczywiste, w obu – w dieslu większe. Pominę.

Wady. Podstawowa to czuły element. Obroty w benzynie są dużo większe niż w ropniakach. Zimny silnik nie powinien być od razy żyłowany, a zalecane jest to osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika.
Tak samo z wyłączeniem. Po ostrej szarży lepiej trochę odczekać z wyłączeniem silnika. W benzynie po takiej jeździe turbina może być aż czerwona i nagłe wyłącznie silnika powoduje, że obraca się ona na 'sucho' bez smarowania. Dlatego lepiej trochę poczekać.

Są też osoby, którym świst pracującej turbiny się podoba.

ps. gdzieś czytałem (ale moze się mylę): Porsche, silnik 1,5 litra, moc około 1000 koni (chyba 950) przy 16, 5 tys. obrotów.
Jakieś rajdy.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=2179


Temat: LPG czyli instalacja gazowa
Generalnie zakłada się, że samochód z taką instalacją spala około 25% więcej gazu niż benzyny.
Najtańsza instalacja to około 1.000 (o ile się nie mylę - do samochodów z gaźnikiem). Do tych, które mają wtrysk paliwa instalacja jest rzecz jasna droższa (mniej więcej od około 1.500, to już zależy od samochodu)

Co do minusów - miejsce w bagażniku ;p, troszkę wyższe koszty przeglądu, w niektórych przypadkach traci się na dynamice jazdy (ale to też zależy od samochodu, w tych nowszych, lepszych praktycznie nie da się odczuć różnicy).
No i oczywiście przy posiadaniu instalacji gazowej trzeba trochę lepiej "zatroszczyć się" o układ zapłonowy.
A takie ogólne zalecenie to uruchamianie silnika na benzynie, dopiero przy odpowiedniej temperaturze jaką silnik uzyska - przełączanie na gaz.

To tyle , tak babskim okiem, mam nadzieję że faceci będą w stanie powiedzieć Ci więcej.
Źródło: forumczestochowa.pl/viewtopic.php?t=3202


Temat: Ogrzewanie inaczej - czyli kogeneretor
Odpowiadam : ZE bardzo chetnie odkupi tą energie ponieważ pochodzi ona z biomasy ( ekoźródła ) . Oobecne prawo energetyczne nakłada obowiazek na zakłady energetyki pozyskiwanie ekoenergii - w tym roku chyba coś ok. 7% produkcji globalnej ( i co roku rośnie).... w innym przypadku płaca podatek sankcyjny......... Poza tym wg info CIRE ZE skupuja prad po ok 30gr/1kWh. Obrazowo mając kogenerator o mocy el P=25kW - powinnismy otrzymać kasy : 25kW x 24h x 31 dni x 0,30 zł = 5580zł - oczywiscie w idealnych warunkach. Czasy na wykanczanie MEW skonczyły się 3 lata temu od kiedy weszła nowela prawa energetycznego .
Przejedż sie po pomozu zobaczysz ile wiatraków wyrosło jak grzybki po deszczu.....


Holc gaz moze zawierac duzo smołty - ale nie koniecznie - zalezy to od rodzaju procesu zgazowywania ( wspólpradowy/ przeciwpradowy) oraz temperatury w pirolizatorze,. Ewentualna smoła moze się wydzielic wyłacznie w chłodnicy a nie w silniku.......poza tym gdyby nawet to jej pary najpierw ulegna spaleniu. Temp. spalania gazu jest wyzsza od benzyny . Wyższa jest również liczba oktanowa - około 180 .
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=56459


Temat: KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.
Z kominków wodnych mogę polecić Hajduk ale i tak najlepsze są kumulacyjne. Kotłownia powinna być w kotłowni nie zaś w salonie . A tak całkiem na marginesie zastanawiające jest jakim sposobem takie wkłady wodne z temperaturą spalania np 500 stopni mogą mieć tak dużą sprawność ? Czy to aby nie wynik liczenia : temperatura w paleniska / temperatura spalin / sprawność? Przy takim sposobie liczenia nie istotne jest ile energii uwalnia się z paliwa . To troszkę tak jakby spalać LITR benzyny w Syrence lub nowoczesnym silniku z wtryskiem wielopunktowym .....
Źródło: betaforum.muratordom.pl/showthread.php?t=27289


Temat: czy zakładać gaz??

  On Fri, 21 Nov 2008 14:51:17 +0100, krzysiek82 <krzysiek_82@o2.pl>
wrote:

>A poza tym temperatura spalania gazu jest wyższa od spalania benzyny
>nawet gdy instalacja jest prawidłowo wyregulowana.

Ojej, to silnik zasilany LPG ma większą moc, niż an benzynie?

>Wypowiadam się w tym
>temacie bo jestem właśnie po przeglądzie gwarancyjnym instalacji w moim
>aucie. Pracownik cierpliwie odpowiadał na moje pytania, i chwała mu za
>to, na szczęście są ludzie którzy potrafią podzielić się swoją wiedzą
>a nie tylko odsyłają do literatury i wyśmiewają innych chociaż nie
>zawsze sami mają racje.

No wiedzisz - pracownik Ci opowiedział brednie, a Ty je powtarzasz.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=5253


Temat: Rdza w focusach
Cytat:
przebieg 140-180kkm w benzynie to juz jego schyłek. :smt082
Co za tekst... Dla dzisiejszej benzyny 400 kkm to nie jest żaden przebieg.

Cytat:
nowoczesne dizle (...) wcale nie pala tak duzo mniej niz benzynowce, do tego dizel wymaga przecietnie 2 krotnie dluzszego dystansu do osiagniecia normalnej temperatury pracy silnika, co powoduje to o czym juz pisalem, ze jesli ktos czesto robi krotkie dystanse, a to przewaznie dzieje sie w miescie, spalanie bedzie mial wieksze niz benzyna, wiec szczednosc pozorna :smt082
Ja mam do roboty 4 km i jakoś pali mi 7,5 l po mieście a benzyna spokojnie łyknie w takich warunkach dychę...

Cytat:
do wiecznego kle-kle-kle i wibracji nie kazdy sie moze przyzwyczaic Kle-kle i wibracje? Chyba w mercedesach beczkach... Mój niezbyt nowoczesny TDDI nie trzęsie budą a co do kle-kle to ostanio wiozłem kumpla (który na codzień jeździ C3 1,4HDI) i nie zorientował się, że jedzie diesem,dopóki mu o tym nie powiedziałem :shock:
Źródło: focusklubpolska.pl/showthread.php?t=29790


Temat: Astra ! 1994 bardzo duże spalanie, nierówna praca na niskich obrotach
Astra ! 1994 bardzo duże spalanie, nierówna praca na niskich obrotach
  witam posiadam astre I 1994 rok 1,6 75 koni. Auto pali na 100km 16 litrów gazu na gazie pracuje równiutko i na niskich obrotach i na wysokich. Na benzynie gdy silnik jest zimny pracuje równo a jak się nagdzeje, złapie temperature, powiedzmy 90stopni to juz pracuje bardzo nie równo naniskich obrotach. Czym to moze byc spowodowane? ma ktos moze jakies pomysły? czy ta nierowna praca na benzynie ma związek z duzym spalaniem gazu?
Źródło: peb.pl/showthread.php?t=257413


Temat: Evo 8 326KM LPG

LPG jest bardziej kaloryczny i mozna na nim osiagnac wiecej przy odpowiedniej instalacji niz na Pb

Jest mniej kaloryczny. Ma wyższą liczbę oktanową, którą musi okupić niższą wartością opałową (czyli popularną "kalorycznością").

LPG ma przeciętną wartość opałową 3660 kJ/m^3, benzyna LO95 - 3860 kJ/m^3.

Tymczasem zresztą ta kaloryczność nieszczęsna i tak ma niewielkie znaczenie, jeśli wziąć pod uwagę, że benzyna LO95 ma temperaturę samozapłonu rzędu 530-560 stopni, a LPG (LO przeciętnie około 110) - 420-450 stopni.

Epatowanie się "wtryskiem w fazie ciekłej" nic nie wnosi, bo LPG odparuje i tak natychmiast, a jedyne co "faza ciekła" może pomóc, to przesunąć odparowanie jak najbliżej komory spalania, żeby w ten sposób uciec od (i tak nieuchronnej) samoczynnej detonacji. Margines bezpieczeństwa przed samozapłonem (zwanym popularnie spalaniem stukowym, tutaj w wersji samoczynnej) w wypadku LPG jest znacznie mniejszy niż przy zastosowaniu benzyn. O ile wysoka LO pomaga w niwelowaniu stuku przy zapłonie wymuszonym (czyli od iskry), o tyle cała ta zaleta w wysilonym silniku spalinowym zaprojektowanym do pracy na benzynie i tak idzie do domu z podkulonym ogonem, ze względu na znacznie większą chęć samozapłonu LPG przy temperaturach panujących w okolicy komory spalania i niej samej.

Dodać jeszcze trzeba, że prędkość rozchodzenia się fali wybuchu LPG w cylindrze jest inna niż ten sam współczynnik dla benzyn. Oczywiście benzynowe silniki spalinowe nie są idealnie dostosowane do takowej, dlatego im bardziej "sportowy" silnik, tym bardziej stosowanie LPG będzie kompromisem i chodzeniem po limitach sprzętu.

Gdyby zmienić kształt komory spalania i fazy rozrządu - możnaby oczywiście wykrzesać silnik na LPG, który będzie lepszy niż jego odpowiednik benzynowy. Ale wtedy nie będzie to silnik benzynowy.
Źródło: 89.161.152.10/evoorgpl/viewtopic.php?t=357